Sales

Hoe onderscheidend jij, jouw organisatie en je dienst ook zijn; de klant gaat het pas echt begrijpen als jij je verhaal onderscheidend weet neer te zetten. In wat je zegt, maar ook in wat je uitstraalt. Maar de tijd die klanten je gunnen wordt steeds korter. Ben jij in staat om elke keer weer een ijzersterk verhaal neer te zetten, zonder je spontaniteit te verliezen? Ben jij in staat om datgene dat jouw dienst en expertise uniek maakt zo neer te zetten dat de relevantie voor de klant maximaal is?

In onze trainingen verhoog je jouw communicatieve intelligentie als verkoper drastisch. Of het nu gaat om jouw lichaamstaal, de inhoud van je pitch of om het zien van subtiele, maar doorslaggevende signalen bij de klant.

Onderstaande trainingen zijn los te doorlopen, maar kunnen in overleg ook gecombineerd worden met andere trainingen. Ook het aantal sessies en de lengte kan in overleg worden bepaald.

Relevante trainingen

Presenteren voor mensen die presenteren haten

Alleen al bij de gedachte dat je moet presenteren of spreken voor een groep krijg je het Spaans benauwd. Al dagen van tevoren heb je slapeloze nachten. Het liefst vermijd je situaties waarin je in het openbaar moet spreken. Kortom: je haat pitchen en presenteren hartstochtelijk.

Presenteren: From Good to Great

Presenteren gaat je op zich prima af, maar je weet hoe belangrijk en geweldig het zou zijn als je echt heel goed zou zijn in presenteren. je wil van good naar great. Je kijkt met bewondering naar sprekers die een verhaal zo kunnen brengen dat het publiek aan hun lippen hangt.

Strategisch overtuigen

Een groot deel van je werk bestaat uit communicatie in de vorm van gesprekken, vergaderingen en meetings. Misschien wil je zorgen dat je jouw autoriteit en overwicht vergroot, misschien wil je leren omgaan met vervelend gedrag van anderen, misschien wil je signalen bij anderen veel scherper lezen. Hoe het ook zij: je wil er nu voor eens en voor altijd heel erg goed in worden.

Pitchen

Je moet tegenwoordig van goede huize komen om klanten ervan te overtuigen dat jouw diensten echt onderscheidend zijn. Of om jouw organisatie ervan te overtuigen dat jouw plan echt zo belangrijk is dat er kostbare middelen aan besteed moeten worden. Of om een sollicitatie commissie ervan te overtuigen dat jij de meest geschikte kandidaat bent voor de positie die jij ambieert.

Storytelling

Laten we eerlijk zijn: de meeste verhalen die anderen ons vertellen gaan volkomen langs ons heen. Hoe vaak gebeurt het dat je tijdens een vergadering, een presentatie of een congres echt gegrepen wordt door wat iemand zegt?

Veel mensen denken dat storytelling een talent is: je hebt het of je hebt het niet. Maar dat is een mythe.