Framing

Inhoud van deze training

Waarom overtuigen sommige sprekers moeiteloos, terwijl andere zorgvuldig beargumenteerde boodschappen niet eens gehoord lijken te worden? Waarom hoort uw gesprekspartner soms iets totaal anders dandat wat bedoeld wordt? Hoe raakt u de juiste snaar bij uw medewerker, manager of klant?

Argumenteren is niet voldoende: je moet de juiste emoties en associaties opwekken om een ander ├ęcht te overtuigen. Door je boodschap in een strategische verhaallijn te gieten en met de juiste woorden en beelden te vertellen, neemt je invloed enorm toe.

In deze interactieve training vol voorbeelden uit de actualiteit krijg je inzicht in hoe je frames kunt herkennen. Je ziet meesters in het framen uit de politiek en het bedrijfsleven aan de slag en gaat begrijpen wat zij doen en waarom het zo effectief is. Ook ga je zelf aan de slag om boodschappen en verhalen strategisch te framen.

Jouw return on education:

  • Je weet wat framing is, hoe het werkt en waarom het werkt
  • Je herkent effectieve en minder effectieve frames in de media
  • Je kunt zelf onderwerpen die voor jou belangrijk zijn framen
  • Je kunt het taalspel in vergaderingen, onderhandelingen en presentaties veel slimmer spelen

Open trainingen

Schrijf je individueel in voor een open training, voor een van de volgende data:

[calendar id=”545″]
Of vraag deze training aan voor jouw team of als individuele coaching.