Trusted Advisor

Of je nu jurist, consultant of private banker bent: het hoogst haalbare is dat jouw klant je ziet als trusted advisor. Dat lijkt makkelijker dan het is. Het vergt een groot observatievermogen om te zien wat er zicht echt in de klant afspeelt. Ook vereist het de communicatieve flexibiliteit om jouw communicatie aan te passen aan de klant, zonder jezelf te verliezen.

In onze trainingen leer je met chirurgische precisie het gedrag van klanten lezen. Je leert verbale en non-verbale signalen die je tot nog toe nog nooit zijn opgevallen registreren en interpreteren. Zo ga je het gesprek onder het gesprek leren lezen en ook horen wat niet gezegd wordt. Ook vergroot je jouw persoonlijke, communicatieve repertoire, zodat je op een authentieke manier kunt inspelen op de signalen die je ziet en de relatie met jouw klanten steeds verder kunt verdiepen.

Onderstaande trainingen zijn los te doorlopen, maar kunnen in overleg ook gecombineerd worden met andere trainingen. Ook het aantal sessies en de lengte kan in overleg worden bepaald.

Relevante trainingen

Presenteren voor mensen die presenteren haten

Alleen al bij de gedachte dat je moet presenteren of spreken voor een groep krijg je het Spaans benauwd. Al dagen van tevoren heb je slapeloze nachten. Het liefst vermijd je situaties waarin je in het openbaar moet spreken. Kortom: je haat pitchen en presenteren hartstochtelijk.

Presenteren: From Good to Great

Presenteren gaat je op zich prima af, maar je weet hoe belangrijk en geweldig het zou zijn als je echt heel goed zou zijn in presenteren. je wil van good naar great. Je kijkt met bewondering naar sprekers die een verhaal zo kunnen brengen dat het publiek aan hun lippen hangt.

Strategisch overtuigen

Een groot deel van je werk bestaat uit communicatie in de vorm van gesprekken, vergaderingen en meetings. Misschien wil je zorgen dat je jouw autoriteit en overwicht vergroot, misschien wil je leren omgaan met vervelend gedrag van anderen, misschien wil je signalen bij anderen veel scherper lezen. Hoe het ook zij: je wil er nu voor eens en voor altijd heel erg goed in worden.

Pitchen

Je moet tegenwoordig van goede huize komen om klanten ervan te overtuigen dat jouw diensten echt onderscheidend zijn. Of om jouw organisatie ervan te overtuigen dat jouw plan echt zo belangrijk is dat er kostbare middelen aan besteed moeten worden. Of om een sollicitatie commissie ervan te overtuigen dat jij de meest geschikte kandidaat bent voor de positie die jij ambieert.

Framing

Waarom overtuigen sommige sprekers moeiteloos, terwijl andere zorgvuldig beargumenteerde boodschappen niet eens gehoord lijken te worden? Waarom hoort uw gesprekspartner soms iets totaal anders dan dat wat bedoeld wordt? Hoe raakt u de juiste snaar bij uw medewerker, manager of klant?